6 Травень 2021

Коментарі:

0
 Травень 6, 2021
 0
Категорії: Новини

У магазинах споживчої кооперації Буковини проходить кампанія з підвищення фінансової грамотності «#Знай свої права».

Це захід, який спільно організували та проводять протягом весни 2021 року по всій країні Національний банк України, офіс Уповноваженого Верховної Ради з прав людини та COOP Україна. COOP Україна виступив генеральним партнером проекту.

Упродовж інформаційної кампанії в магазинах споживчої кооперації COOP Україна в Чернівецькій області розміщені плакати з ключовими правилами фінансової поведінки, а також контактами для отримання інформації про фінансові права споживачів та можливості захисту від шахрайства.

У межах інформаційної кампанії споживачам нагадують про важливість виконання взятих на себе фінансових, зокрема, кредитних, зобов’язань та необхідність знати свої права та вимагати у фінансової установи отримання всієї інформації щодо майбутньої угоди.

Як запобігти порушенню своїх фінансових прав, як захистити свої персональні дані та як боротися з надокучливими дзвінками та повідомленнями колекторів у разі, якщо насправді споживач не оформлював кредит або не укладав іншу фінансову угоду – про ці та інші важливі питання можна дізнатись у фахівців, контакти яких вказані в інформаційних матеріалах.

За даними USAID, 78% українців не бажають нікуди звертатись у разі виникнення проблем із фінансовими установами, а 45% просто не знають, що робити. Водночас опитування по небанківських фінансових установах показало, що тільки 38% українців готові будуть звернутися до поліції та 9% –  до НБУ, якщо у них виникнуть проблеми зі страховими компаніями чи іншими небанківськими фінансовими організаціями.

Кампанія відбувається за підтримки міжнародних партнерів – Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Уряду Великої Британії в Україні, а також проекту технічної допомоги Європейського Союзу «Посилення регулювання та нагляду за небанківським фінансовим ринком» (EU-FINREG).

 

В  коментарі на  підтримку даного  проекту голова правління Укркоопспілки (COOP Україна) Ілля Гороховський зазначив: «Ми підтримали ініціативу Нацбанку, адже сподіваємося, що українці зможуть безпечно користуватися різноманітними фінансовими інструментами, маючи для цього всі необхідні знання. За останній рік чимало фінансових послуг стало можливо отримати онлайн, проте не завжди українці знають, наскільки важливо вивчити всі умови та кому поставити додаткові запитання, тож сподіваюся, що освітня кампанія покращить ситуацію».

«Є чимало причин, чому українці з пересторогою користуються фінансовими послугами або не користуються ними взагалі. Це і пережиті кризи, і негативний споживацький досвід, і недостатня обізнаність про переваги користування фінансовими продуктами. Національний банк сьогодні має подвійну мету. Перша – встановити додаткові вимоги до фінустанов, які забезпечать їхню прозорість щодо вартості послуг та добросовісну поведінку стосовно  споживачів. Друга – сприяти ліпшій фінансовій обізнаності самих українців. Це обов’язкові складові для підвищення захищеності споживачів фінпослуг, а також для більшої залученості громадян до фінансової системи та активнішого користування послугами», – наголосив заступник Голови Національного банку України Олексій Шабан.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *