Кооперативний ритейл в сучасних умовах

26  червня  2018 року на базі  Глибоцької райспоживспілки та маркету  ПСК «Бук-кооп»  відбулася  чергова  семінар-нарада за участі  голів правлінь  райспоживспілок, райспоживтоварств спілки споживчих товариств Чернівецької  області на тему «Удосконалення  роботи  основних  галузей  діяльності системи  споживчої кооперації в сучасних умовах».

Учасники  семінару – наради досконально ознайомилися  з роботою маркету ПСК «Бук-кооп» в смт.Глибока. Зокрема, з організацією роботи  міні-пекарні, яка випікає близько 30 найменувань хлібо-булочних  та здобно-булочних виробів.

Відзначили, що в процесі становлення роботи міні-пекарні, вивчається попит покупців на ті чи інші вироби, відбувається вдосконалення  і розширення  асортименту.

Вивчили досвід  роботи з виготовлення  курей-гріль, цікавились станом попиту  на даний  вид  продукції.

Директор ПСК «Бук-кооп» Жижиян О. К. цікаво, із знанням  справи ділився з  колегами досвідом роботи.

Ароматами  кави  зустрічає  покупців  відділ кафетерію, який  працює в  маркеті. Тут, крім восьми видів кави, можна придбати 10 різновидів вагового морозива, випити  квасу та  пива.

Учасники  семінару зацікавлено  знайомилися  з асортиментом товарів, веденням  асортиментної політики в маркеті.

 

Цікавилися розмірами торговельних  надбавок  на  ті чи інші товари, адже  ціни в  закладі значно  нижчі  ніж  в інших  магазинах  системи.

Вивчили асортимент відділу з продажу свіжого м’яса,  м’ясопродуктів  та м’ясних  напівфабрикатів.

Для  пакування  випічки  в маркеті використовуються різноформатні  паперові  пакети  з  логотипом «СООР» та надписом «власна  випічка». Учасники  семінару виказали  пропозицію щодо  вивчення питання виготовлення  паперових  пакетів для  фасування інших продовольчих товарів та їх пакування, в замін поліетиленових, що сприятиме   збереженню  навколишнього  середовища.

В ході  пленарної  частини  семінару-наради  було підведено   підсумки  роботи системи  за  5 місяців поточного року,  стану  виконання прийнятих районними кооперативними  організаціями  Заходів  на 2018 рік, щодо  приведення  мережі до  конкурентоспроможного стану, подальшого впровадження  елементів фірмового стилю, тенденцій розвитку галузі  ресторанного  господарства тощо.

Особливу зацікавленість у присутніх викликала інформація першого заступника голови правління спілки Т. Крамарюк щодо сучасних  тенденцій  розвитку   внутрішньої торгівлі  в Україні.

Зокрема  вона  відзначила, що відбувається  потужний розвиток великих  ритейл-мереж,  які  відчуваючи  слабку  конкуренцію заходять не тільки у великі міста, обласні центри, а й в районні та вже посилено  цікавляться  великими  селами  та  селищами  міського  типу.

З огляду на це, зазначила Т. Крамарюк, системі вкрай необхідно об’єднувати зусилля, активно інвестувати в передові технології торгівлі, продовжувати модернізацію  мережі з  впровадженням  передових рішень  у сфері роздрібної, будівництві та енергозбереження, встановлення холодильного обладнання останнього  покоління, новітніх систем освітлення  на  основі  LED- технологій, вдосконалення систем  опалення та рекуперації   енергії тощо.

У ситуації, що склалася, багато ритейлерів переймаються питанням, як будувати стратегію продажів? Щоб знайти відповідь на нього, очевидно, слід почути покупця і зрозуміти, за якими критеріями він вибирає той чи інший магазин. Що найважливіше? Наявність певного товару? Ціни? Місце розташування торгової точки? Таких факторів може бути безліч, і ритейлер повинен знати, які з них у споживачів на першому місці.

Дослідження сучасного ринку показують, що покупець зазвичай формує в своїй уяві певну унікальність магазину, який він відвідує найчастіше. Як правило, йдеться про цілу систему важливих факторів. З’ясувати, які саме, і піти назустріч клієнтові – це і є сучасна стратегія розвитку роздрібної торгівлі.

В продуктовому ритейлі –почалася активна індивідуалізація роботи з кожним покупцем. І в цьому немає нічого нового: можна сказати, що роздрібна торгівля «повертається на 100 років назад». Так, на початку минулого століття кожен крамар знав в обличчя і по імені більшість своїх покупців, знав їхні потреби, їх сім’ї – і привозив товар потрібної якості і в кількості відповідно до потреб кожного конкретного клієнта.

Зараз потужні роздрібні мережі намагаються повернутися в цю систему. Досягти цього вони можуть через створення та управління базами даних своїх покупців, історії їх покупок, управління програмами лояльності, а точніше – реєстрації в програмах лояльності, які можуть запропонувати своїм покупцям.

Таким чином велика роздрібна торгівля створює дедалі більше інструментів для аналізу та управління історією покупок, підготовкою нових пропозицій під конкретного клієнта. Подібне управління споживчим досвідом здійснюється в найбільших роздрібних мережах України вже кілька років.

Зокрема  відбувається тісний  контакт з покупцями,  коли  менеджери разом  з  покупцями  здійснюють покупки  в торговому залі,  під  час  яких з’ясовують задоволеність рівнем  та  якістю обслуговування, широтою асортименту, цінами, перевагами  даного  магазину  перед іншими, санітарним станом тощо. Заповнюються  спеціальні  анкети,  на  підставі яких  здійснюють  подальший  аналіз  основних  показників  роботи  магазину.

Крім  того,  практикується відвідування  покупців   вдома, де  з усіма  членами  сім’ї  проводяться  бесіди  з  питань  вивчення попиту.

Систематично користуються  послугами  «Таємного  покупця»,  його  висновки  стають  предметом  обговорення  на зборах  працівників.

Створюються «Клуби клієнтів», на засідання яких запрошуються всі покупці, які залишили свої відгуки в книзі  Скарг та пропозицій. Під час таких  засідань  покупців  ознайомлюють  з технологіями торгівлі, показують як здійснюється власне  виробництво, санітарний  стан  підсобних  та  технологічних  приміщень,  розповідають про  цінності Бренду,  щоб   викликати  довіру і  спонукати  до   подальших  покупок.

По суті, роздрібна торгівля повинна розуміти, що представляють її магазини в очах покупців, як сприймають покупці товари і обслуговування в магазинах. У такій ситуації дедалі більше важливості отримують аналітика поточних продажів і потреб покупців, постійний аналіз конкурентів, планування продажів і їх серйозне обґрунтування.

Не  менш важливим напрямком для зростання повинна стати оптимізація системи управління бізнесом. Саме оптимізація системи, а не просте скорочення витрат. Це насамперед стосується трьох аспектів:

  • підвищення кваліфікації наявного персоналу;
  • оптимізації бізнес-процесів усередині компанії;
  • збільшення мотивації ключових співробітників, особливо в частині нематеріального мотивування.

Звичайно ж, підвищення кваліфікації – досить складна процедура. Потрібно розуміти, хто взагалі готовий підвищувати свою кваліфікацію і в чому, які компетенції співробітників слід посилити в кожному конкретному випадку. Перед багатьма українськими роздрібними мережами зараз стоїть вибір: підвищення кваліфікації лінійного персоналу (продавців) або співробітників середньої ланки (категорійних менеджерів, директорів магазинів). Як розставити пріоритети?

Тут дуже важливо вести паралельні процеси, як в частині лояльності співробітників до компанії (не тільки з фінансових мотивів), так і нарощувати їхні знання за рахунок наставництва, складних курсів навчання, інформації про світові тренди, можливості ритейлу, які застосовувались в інших країнах і стали успішними.

Перед учасниками  семінару виступили заступник голови правління Спілки Батринюк В.Д.; менеджер  з  персоналу, член  правління Білокрила К.П..

Підсумки семінару-наради, побаченого в маркеті підвів  голова  правління  Спілки  споживчих товариств області  Филипчук Д.М.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *